Najczęstsze pytania

Ile czasu trwają rekolekcje?
Rekolekcje weekendowe prowadzone przez nasz ośrodek z reguły zaczynają się w piątek o godz. 18.30 a kończą się obiadem w niedzielę ok. 13.00. Najlepiej przyjechać pół godziny wcześniej, aby mieć czas na rozlokowanie.

Gdzie odbywają się rekolekcje i jak na nie dojechać?
Korzystamy z gościnności domu rekolekcyjnego "Ojczyzna" o.o. Pallotynów w Hodyszewie. Znajduje się on za kościołem parafialnym, wjeżdża się w pierwszą drogę za murem kościelnym. Pierwszy dom to budynek plebanii, kolejny w głębi, trochę większy i wyższy to dom rekolekcyjny. Szczegóły dojazdu prosimy sprawdzić na stronie domu rekolekcyjnego .

Jakie są warunki zakwaterowania?
Każdego małżeństwo mieszka w osobnym pokoju z łazienką lub jedną łazienką na segment (dwa pokoje). Pościel jest na miejscu, trzeba zabrać ręczniki i przybory toaletowe. Zapewniamy oczywiście pełne wyżywienie.

Czy w czasie rekolekcji można dojeżdżać codziennie na spotkania z domu, czy konieczne jest nocowanie w ośrodku?
Podczas rekolekcji konieczne jest nocowanie w naszym ośrodku. Jest to ważne dla owoców warsztatów.

Czy na rekolekcje można przyjechać z małymi dziećmi?
Niestety, nie. Program rekolekcji jest intensywny i nie jesteśmy w stanie zapewnić w tym czasie opieki nad dziećmi. Ważne jest, aby uczestnicy mogli poświęcić czas warsztatów wyłącznie dla siebie. Dlatego zapraszamy na rekolekcje wtedy, kiedy dzieci będą mogły zostać pod czyjąś opieką w domu.

Chcielibyśmy uczestniczyć w rekolekcjach, ale pracujemy do późna w piątek. Czy możemy się spóźnić?
Bardzo zależy nam na tym, aby wszyscy uczestnicy byli obecni od początku do końca rekolekcji. Zajęcia w piątek mają duże znaczenie dla wejścia w rytm ćwiczeń, są tam wyjaśniane podstawy naszej metody, dlatego prosimy pary, aby zamiast się spóźniać, spróbowały zapisać się w takim terminie, kiedy będą mogły spokojnie wziąć udział w całym cyklu zajęć. Dotyczy to również wcześniejszych wyjazdów, ważne jest, aby ich nie planować i zostać do końca rekolekcji, gdyż tylko wtedy można doświadczyć w pełni dobrych skutków całego programu warsztatów.

Czy na rekolekcjach trzeba opowiadać o swoim życiu małżeńskim przy innych uczestnikach?
Intencją Spotkań Małżeńskich jest spotkanie małżonków we dwoje przy pełnym uszanowaniu ich intymności. Nikt nie zna rozmów małżonków, odbywają się one w ich pokojach. Nie oczekujemy od uczestników, aby dzielili się swoim doświadczeniami. Istnieje możliwość indywidualnego spotkania małżeństwa z kapłanami lub animatorami, ale wyłącznie na prośbę uczestników.

Czy w rekolekcjach podstawowych mogą brać udział małżeństwa cywilne w powtórnych związkach po rozwodzie?
Nie stawiamy przeszkód w uczestniczeniu w rekolekcjach podstawowych małżeństwom cywilnym w powtórnych związkach po rozwodzie. Po opracowaniu dla nich specjalnego programu, zachęcamy do uczestniczenia w tym programie, gdyż bardziej z niego skorzystają. Nie oznacza to jednak, abyśmy w związku z tym stawiali przeszkody w uczestniczeniu małżeństw cywilnych w podstawowych rekolekcjach przeznaczonych dla wszystkich małżeństw, zwłaszcza gdy rekolekcji dla związków niesakramentalnych jest mało. Kierujemy się „domniemaniem, że uczestnictwo to będzie drogą do ich pełniejszej więzi z Bogiem i Kościołem”.  http://www.spotkaniamalzenskie.pl/pl/rekolekcje-dla-powtornych-zwiazki-po-rozwodzie

Czy w rekolekcjach podstawowych mogą wziąć udział pary w tzw. wolnych związkach, nie mające kościelnych przeszkód w zawarciu ślubu kościelnego?
Jeżeli są to pary od niedawna mieszkające razem i nie posiadające dzieci, zachęcamy je do uczestnictwa w Wieczorach dla Zakochanych lub Rekolekcjach dla Narzeczonych. Jednakże, jeżeli są to pary z długim stażem, mające dzieci, nie stawiamy im przeszkód w uczestniczeniu w rekolekcjach podstawowych dla wszystkich małżeństw. Pary takie wiedzą czym są Spotkania Małżeńskie i ich zgłoszenie się jest wyrazem ich poszukiwań, zaś nasze przyjęcie ich jest otwarciem drzwi na działanie łaski Bożej. W takich sytuacjach kierujemy się domniemaniem, że uczestniczenie w rekolekcjach może otworzyć im drogę do ich powrotu do Pana Boga i Kościoła.